Veebilehe loomise põhitõed

  • Võrku ei riputata seadusega vastuolus olevaid materjale.
  • Koduleheküljega alustades on kõige olulisem defineerida, mille  ja kelle  jaoks  lehte tehakse,  oluline  on  määratleda  lehekülje  sihtgrupid,  et  kavandatav  veebikeskkond oleks nende infovajadusi rahuldav.
  • Veebis on kõige olulisem  lehekülje  sisuline ülesehitus, kui  lehekülg on  sisutühi,  ei aita ka parim disain.
  • Veebisait peab olema informatiivne, kuid see ei tohi olla ülekoormatud ja infoliiane.
  • Lehekülge tuleb pidevalt uuendada.
  • Veebidisainis  tuleb  arvestada,  et  lihtne  on  ilus,  väga  meeldiva  lehekülje  võib koostada  minimaalsete  vahenditega.
  • Veebileht  peab  olema  koostatud  kasutaja  jaoks  ning  rahuldama  tema  infovajadusi, kuid  pelgalt  kasutajakeskne  disain  veebisaidil  ei  ole  piisav.
  • Oluline  on,  et  veebisait  oleks  hästi  navigeeritav,  veebikasutaja  ei  tohi  sellel  ära eksida. Üldiseks reegliks on nn kolme kliki reegel, mis  tähendab, et veebiarhitektuuri  luues tuleb arvestada, et veebikülastaja peab võimalikult vähe  infotasemeid  läbi käima, et vajaliku teabeni jõuda.
  • Kodulehekülg tuleb teha võimalikult kättesaadavaks. Veebisait  peab  vorminguliselt  olema  nii  “kerge”, et selle sisu laadimine kasutaja arvutisse ei tekitaks probleeme. Loodavad rakendused peavad olema kättesaadavad kõikidele brauseritüüpidele, tuleb arvestada,  et  lisaks  tüüpbrauseritele  peab  veebisait  olema  loetav  ka  teistes keskkondades,  nt  ilma  graafikata,  mobiilsetes keskkondades jne.
  • Interaktiivsus toob kasutajad tagasi. Küsitlused, tagasiside ja kommenteerimise võimalus loovad osalusefekti.